Wednesday, May 13, 2015

Hikayat cala qisya




Hikayat cala qisya Review


Sebuah Kisah Perjuangan, Jatuh dan bangun untuk terus kekal ke hadapan.

Untuk bejaya bukan semudah yang kita dapat bayangkan, bukan dengan lelah sekali nafas, dan bukan juga dengan sekali jatuh.

Dan tak semua orang berjaya bermula dari untungnya diri, kita berjaya kerana usaha sendiri...

^__^

i use to be their fan since 2011, maybe 2010.. tak Ingat, sebagai peminat blog petisuara yang sememangnya i already read all of it, so penghabisan buku nie ada sesetengah copypaste dari blog yang i think sebab dah penah baca, it's kind agak membosankan, for me jer lah.

tapi bab yang paling best is, buku nie cerita tentang cerita disebalik tabir, yang selalunya orang akan fikir, oh dia berjaya sebab dia cantik,sebab dia memang ada duit,sebab family dia support, sebab dia memang ditakdirkan untuk berjaya, sebab dia ada puaka dan pelbagai lagi kata-kata orang yang nak berjaya tapi tak nak usaha.

Nak berjaya kena mula dari bawah yer dak?

untuk buku nie, saya bagi 4 bintang,..

best, best dan best... tak bosan, kelakar, dan a lot of infomation, Dicadangkan untuk beli..

Penebit : DUBOOK
Penulis: Hazwan_faiz
Page & harga : Terlupa sebab dah bg orang pinjam...



okey side story, dalam bab jahit, as someone yang inchange bahagian jahitan pukal nie, Kilang kitaorang Imtiyaaz_design merupakan kilang yang menerima jahitan as minimum sehingga 50 pcs, yeyy!! kita memang kerek sikit kalau orang datang nak buat 50 pcs, dan banyak songeh.

Tapi

oleh kerana, sebagai orang islam yang inginkan rezeki yang halal, dan bos yang super baik selalu pesan,
 "kita akan terima minimum order sebab kita nak membantu orang lain untuk sama-sama berjaya, macam mana orang nak berjaya, kalau kita buat min 200 pcs order, jadi orang yang less modal nie, sampai bila-bila tak dapat naik"

kita selalu layan customer sama rata, kau buat 200 pcs ker 1000 pcs ker, 50 pcs ker... Designer cum production person nie, memang akan sengih jer layan korang, cuma plz lah customer, kita kilang, mustahil lah as perfect as u expert tukang jahit buat, perbezaan harga pun sangat ketara tahu,... jadi tlg lah layan saya sebaik yang boleh, dan saya dengan happynya akan layan customer as happy as i can..

^_^

p/s : saya sediakan khimat nasihat rekaan dan cara untuk mulakan perniagaan tau, tak lah hebat mana, tapi untuk yang still reaseach, saya nie kamus yang baik juga.. 

No comments: