Wednesday, May 20, 2015

Advantura pulang ke malaya review


Advantura pulang ke malaya
Penebit : Dubook 
Penulis : Badrul hisham
Muka surat : 152 helai

Disuatu hari yang tenang, entah macam mana boleh ter add penulis sbgai friendlist di facebook,dan oleh kerana terpengaruh tgk iklan di facebook beliau , buku nie mmg dh msk list to buy masa pesta buku ituhari.

mengisahkan tentang pengembaraan brother hisham nie dari uk hingga ke malaysia dengan berbasikal, dengan bajet yang limit dengan impian yang sangat besar. Semua orang mempunyai impian tapi tak semua mampu untuk laksanakan, Yes, kita hanya mat jenin yang suka bermimpi sahaja, mampu beri seribu semangat supaya impian terlaksana, dan mampu keluarkan satu alasan sahaja yang buat impian tinggal impian, , . haha, semagat jer mengaku diri sendiri.

Bab yang paling menarik minat? semua bab, gaya penceritaan penulis bejaya membawa pembaca bersama-sama untuk turut menjelajah dunia, untuk sama-sama merasa perit, merasa gembira dan merasa tak mustahil sesuatu yang mustahil itu boleh terlaksana. Bahan bacaan yang sangat menaikkan semagat untuk mengembara atau mengejar impian dalam hidup. 

Penuh rasa humor, bagi saya sampai tahap ketawa sorang-sorang, dan bercakap sorang2.. fuhh, yup kdng2 tak sedar sdang membaca, feeling dia mcm aku pulak yang hadap benda tu.. Tinggi betul daya imaginasi.. Ada satu kisah mengisahkan bagaimana penulis yang bejaya dalam misinya dan pulang ke tanah air berbasikal tanpa rantai basikal, yg putus beberapa langkah sahaja dari pintu masuk malaysia, tetapi penulis tetap meneruskan kayuhan, sbb media massa dan ramai lagi yang sedang menunggu kepulangan beliau...  seriusly, bahagian kisah nie, boleh buat me ketawa sambil guling2, too funny to handle.. eh btul ker? 

cerita bab bertemu bunian, oleh sebab baca pada pukul 1 pg jadi agak seram sedikit disitu.. hehe.Pandangan  saya , cerita untold telalu banyak yang tidak  dikongsikan, nipis sgt buku for the very good story,  mungkin penulis boleh buat buku yang lain? dann sebenarnya kenapa cerita diculik macam tergantung? did i miss something? 😤😤

must buy book, dan saya bagi 5 bintang untuk sebuah pengembaraan yang menakjubkan.. 

p/s : penulis like picture kata ayat dri buku nie di insta dan fb.. terharunya rasa.. T__T. 

1 comment:

Unknown said...

hi nur zulaiha, boleh x awk jual buku ni dekat sy. buku ni dh out of stock. tp sy teringin sgt nk baca.