Monday, December 3, 2018

hilangkan gam uhu pada pakaian berwarna

assalamualaikum, aku rasa bagi sesiapa yang goggle hal ni mesti sama mengalami masalah macam aku, dan tak nak baca panjang panjang. ahaha.

baju aku kena gam, nak letak manik hadapan baju, tapi rupanya belakang, haiya, dah lah baju customer,

cara nak hilangkan game uhu adalah

dengan thinner dan berus gigi,

tapi penting test dulu pada bahagian tersorok baju, mcm pelapit baju, basuh dan tunggu kering, nak tgk dia luntur ker tak, klu tak teruskan, kalau luntur, hah try goggle dalam bahasa engglish "how to remove glue from cloth" byk kta nail polish. try lah , aku tak tau okey ker tak.

so aku letak thinner n berus, sampai abis stu baju dah kikis keluar glue, cuci air sabun dan masuk mesin keringkan.

ada kesan lg, buat lg thinner berus gigi, cuci air sabun, masuk mesin keringkan.

kali ketiga aku rendam terus dengan thinner baju ni, stress hakak,

lepas tu rendam dengan air soflan, sebab kita berus berus baju ni, glue tu dah tersebar lekat kat bau, tak kelihatan tapi baju jadi keras, so rendam lah lagi lama lg bagus kot,

tapi dalam proses ni hati hati, sebab thinner nie, sebabkan baju agak terhakis, sebab tu kena pakai berus gigi.

dah kali ketiga basuh ni, tak nampak dah kesan glue, cuma nampak baju agak terhakis dan ada putih- putih sikit kesan glue, tapu tak nampak sangat.

baju berbau ler sikit sebab thinner kan, pandai pandai ler basuh sampai wangi.

so alhamdulillah, settle masalah.

hope this will help u all jugak.

thankz to me.

p/s : ada gambar tapu tak boleh upload guna handphone, nanti if rajin aku edit balik.

No comments: